Schietsport in Leeuwarden

Ben jij iemand die nooit iets wil missen? Dan is de schietsport zeker iets voor jou! In Leeuwarden bieden we je graag de mogelijkheid om kennis te maken met onze verenging en de sport die we beoefenen.

Kennis maken met de gezelligste schietvereniging in Leeuwarden

Kennismaken met de schietsport in Leeuwarden

Om goed kennis te maken met Wilhelmina ben je drie introductie avonden van harte welkom, zonder verplichtingen. Zo kun je kennis te maken met onze leden en de schietsport.

Hoe ziet je kennismaking met Wilhelmina er uit?

Vraag je kennismaking aan

Lijkt je het leuk om kennis te maken met Wilhelmina. Laat het ons dan weten. Je vraagt je kennismaking gemakkelijk online aan.

Een hartelijk ontvangst

Je wordt bij binnenkomst ontvangen bij de balie. Je krijgt een rondleiding door de vereniging en kan al onze schietbanen bekijken. Vervolgens stellen we je voor aan de trainer die met je mee gaat naar de schietbaan waarna je zelf gaat schieten.

Samen met een trainer de schietbaan op

Samen met de trainer zoek je eerst een wapen uit om mee te schieten. Daarna wordt het tijd om een aantal schoten te lossen op de kaart.

Score tellen

Je eerste keer schieten blijft speciaal. En zo ook je eerste schietkaart. Niet onbelangrijk voor de sport, is je score. Een mooi startpunt om te onthouden en te zien hoe snel je groeit in de sport.

Gezelligheid in het sportcafé

Na een schietbeurt is het tijd om kennis te maken met de leden in het sport café onder genot van een hapje en een drankje.

Opleiding tot sportschutter

Veiligheid is bij Wilhelmina erg belangrijk. Daarom krijg je, als je lid wordt van Wilhelmina, een interne opleiding. Naast veilig omgaan met vuurwapens, leer je tijdens deze opleiding ook de correcte schiethouding en maak je kennis met de verschillende disciplines.

De training wordt gegeven door een KNSA-gecertificeerde instructeur. Hij of zij neemt je de eerste weken van je lidmaatschap op sleeptouw, leert je de basis en maakt je wegwijs binnen de vereniging.

Introductieles voor groepen

Het volgen van in een introductie is ook mogelijk in groepsverband. Voor groepen zijn er verschillende arrangementen mogelijk. Zo is er voor iedereen een schiet uitje in Friesland mogelijk.

Onze sponsoren

logo Dijkstra Zon Wind waterstof technoek